OUR BLOG

18 Jul 2019

Când și de ce ai nevoie de un specialist în PR?

Majoritatea clienților pe care îi întâlnim știu că au nevoie de comunicare. Văd asta la competitorii direcți, observă trendurile din piață și doresc mai multă vizibilitate pentru produsele lor. Cei mai mulți sunt însă prinși în zona administrativă. Pun accentul pe a crește business-ul, pe a-l face să funcționeze și pe a oferi servicii de calitate. Ceea ce nu este radical greșit, pentru că nimic nu este mai periculos decât să faci un PR bun unui produs de slabă calitate.

Atunci când avem nevoie de PR? Nu există o regulă singulară. Poate fi vorba despre un start-up care își anunță intrarea pe piață, la fel de bine cum poate fi un business matur care își anunță noi investiții. Ce trebuie să știi însă este că procesul de comunicare ar trebui să fie unul continuu, realizat după o strategie care să atingă cât mai bine obiectivele de business.

Cum te ajută PR-ul în business?

Creșterea VIZIBILITĂȚII – PR-ul înseamnă în primul rând crearea unor punți de comunicare. Înseamnă să ajungi la public. Să nu aștepți să te caute, pentru că piața este o junglă cu animale de pradă, în care clientul este „prins” înainte să te întâlnească. Nu lăsa hazardul să îți conducă direcțiile de business. Neglijarea aspectului comunicării se va vedea în cifre.

Creșterea REPUTAȚIEI – se spune că o poveste bună de PR este infinit mai bună decât o reclamă pe prima pagină. Pentru că personalizează o temă și se adaptează canalului prin care comunică. PR-ul devine astfel un important gardian al valorilor tale.

Efectul de MULTIPLICARE – astăzi, oamenii au acces la informație instantaneu, potrivit necesităților proprii de prioritizare a informației și de stabilire a criteriilor de relevanță. Oamenii publică pe rețelele de socializare preferințele lor în materie de brand, iar prietenii lor din diferite părți ale lumii pot vedea și accesa imediat informațiile publicate de ei. Efectul de multiplicare apare simultan și se vede în business. De aceea nu poți sta închis, distant față de publicul tău – comunică! Și creează publicului ocazia să devină o voce a brand-ului.

Acoperire ONLINE și OFFLINE – PR-ul și-a schimbat valențele de manifestare. Dacă în mod tradițional PR-ul era recunoscut ca fiind relația cu mass-media, lucrurile s-au transformat. Relațiile publice au căpătat valențe digitale, componente importante ale relațiilor publice mutându-se în online. Cu toate acestea specialiștii în PR îi vei întâlni și offline, la evenimente, unde vor face networking și vor vorbi la fel de natural despre valorile și misiunea companiei tale.

ACCELERAREA ritmului de creștere a business-ului – în cele din umrmă, în afaceri totul se rezumă la cifre. O bună strategie de comunicare se va vedea în rezultatele companiei tale, uneori mai repede decât te aștepți. Fidelizare publicului, creșterea notorietății brandul tău sunt „active” pe care nu le mai poți neglija.

Ce face un om de PR?
Specialistul în relații publice este comunicator pentru compania ta. Asta înseamnă că îl poți folosi în diverse contexte, indiferent dacă vorbim de un om de PR angajat în companie sau de un colaborator dintr-o agenție.

  • Media Strategy – activitatea tradițională a specialistului de PR este de a asigura acoperire media:
    Conferințe de presă (kit media: comunicate de presă, agendă etc)
    Facilitare apariții media (advertoriale, articole de presă, interviuri)
    Media buying și media planning (identificarea canalelor, negociere, contractare)
    Copywriting spoturi radio/tv
  • Content Management – Specialistul în PR va folosi toate canalele de comunicare pe care le are la dispoziției:
    Conținut social media (Facebook, LinkedIN, Instagram etc)
    Newsletter
    Texte blog
    Content site
    Materiale pentru flyere, invitații, brosuri etc.
  • Event Management – te poți baza pe un on de PR când vine vorba despre organizare și promovarea unor evenimente:
    Lansări de produse
    Aniversări companie/corporate party
    Gale
    Conferințe/seminarii
    Trade shows
    Expoziții

admin

Write a Reply or Comment